Menu
Koučování manažerů
Koučování je v současné době často používaný postup, jehož cílem je zvyšování efektivity práce. V našich podmínkách může probíhat individuálně i týmovou formou. Jednoznačným přínosem je maximální zpětná vazba koučovanému a podpora při nalezení optimální cesty při řešení problémů především v personální práci.
Talent management
Talent management pomáhá organizaci řešit strategické otázky při plánované restrukturalizaci, expanzi nebo očekávání nových projektů. Největší výhodou je maximální využití potenciálu pracovníků – tedy správní lidé na správných místech. Tento model pomáhá plně využít kompetencí pracovníků a zvyšovat konkurenceschopnost organizace.
Mystery shopping
Každá zkušenost klienta s firmou přímo ovlivňuje jeho spokojenost a jeho věrnost značce. Mystery shopping je velmi důležitým nástrojem pro zjišťování kvality poskytované služby a následné péče. Získané výstupy mohou sloužit jako podněty pro rozvoj zaměstnanců i zlepšení kvality procesů v organizaci.
Postup při realizaci
- Se zadavatelem je projednán rozsah a cíl projektu.
- Podle potřeby je lektor vybaven příslušnými informacemi a materiálem.
- Lektor provede terénní průzkum.
- Výsledky jsou zpracovány v písemném výstupu s návrhem vhodných opatření.
Assessment centre
Investice do lidských zdrojů představuje významnou nákladovou položku každé společnosti. Jednou z cest, jak minimalizovat riziko „špatného výběru“, je realizace komplexního hodnotícího programu určeného pro větší počet uchazečů – Assesment Centre (AC). Výstupem je odborné vyhodnocení potenciálu účastníků zastávat danou pozici.
Postup při realizaci
- Definování kritérií na základě popisu pracovního místa.
- Výběr psychometrických testů dle potřeby.
- Příprava rolových her dle požadavku na pracovní pozici.
- Konzultace vybraných nástrojů s představiteli organizace.
- Realizace výběrového řízení ve spolupráci s lektorem.
- Speciální postupy (např. psychodiagnostika) jsou řešeny odborníky v daném oboru.
Analýza vzdělávacích potřeb
Cílem analýzy vzdělávacích potřeb je vytvořit efektivní a transparentní systém vzdělávání, který pomůže kvalitativně a kvantitativně rozvinout úroveň znalostí pracovníků organizace. Vysoká úroveň kompetencí pracovníků pomáhá zvýšit image organizace a posílit její pozitivní vnímání a zvýšit konkurenceschopnost organizace.
Motivace zaměstnanců
Téma motivace je velice širokou škálou činností a aktivit, v nichž manažeři získají nový pohled na svou práci. Uplatňujeme celostní přístup k rozvoji osobnosti a všech potřebných manažerských kompetencí. Společně poznáváme rysy osobnosti, silné stránky a prostor k rozvoji. Vytváříme kompetenční profil a tréninkový program.
Průzkum motivačních faktorů v organizaci
Cíle personálního šetření
Cílem personálního šetření je zjistit a posoudit základní ukazatele sociálního klimatu, úrovně řízení a vedení zaměstnanců, stabilizačních a fluktuačních tendencí a úrovně motivace zaměstnanců. To vše s vazbou na pracovně-profesní role zaměstnanců a ve vztahu k perspektivním záměrům společnosti.
Jedná se o analýzu stávajícího a očekávaného stavu v okruzích:
- postoj zaměstnanců ke stávajícímu stavu řízení a vedení
- úroveň delegování pravomocí
- znalost cílů společnosti
- vnitrofiremní komunikace
- identifikace stability zaměstnanců
- identifikace stabilizačních a rušivých faktorů
- identifikace motivátorů a demotivátorů
- identifikace kariérních kotev zaměstnanců
Na základě definování stávajícího stavu budou formulována doporučení vedoucí k jeho zefektivnění, a to v oblastech metodiky řízení a vedení zaměstnanců, delegování pravomocí, outsourcingu, komunikace a motivace.
Výstupy z personálního šetření
Výstupy jsou zpracovány formou písemné závěrečné zprávy a příloh v tabulkách. Se závěrečnou zprávou je vedení společnosti seznámeno formou prezentace.
Závěrečná zpráva obsahuje:
- rozbor stávajícího stavu
- sociotechnickou typologickou tabulku faktorů práce a pracovního prostředí podle spokojenosti a intenzity působení (příloha)
- návrh opatření ve stylech vedení zaměstnanců
- doporučení v oblasti motivačních a stabilizačních faktorů
- doporučení v oblasti firemní komunikace jako nástroje pro úspěšné fungování společnosti
- návrhy opatření k žádoucímu rozvoji manažerského týmu
- odstranění nesrovnalostí v kompetencích, zlepšení úrovně vnitřního řízení
- odstranění neefektivního nakládání s lidskými zdroji